2 juli 2017

Omiš, Dalmatien

Vi åkte söderut till Omiš och tog in på Camping Galeb. Inget märkvärdigt men helt ok. Vårt ACSI-kort gällde även här, vi betalade 17 euro natten.









Staden Omiš var supermysig med trånga gränder och många gamla hus i gamla stan. En lagom promenad från campimgen.







Det blev även en promenad upp till borgen Mirabella (Peovica) en tidig morgon. Superfin utsikt från höjden. Det blev många trappor innan man var uppe. 20 kuna i inträde.









Man hittade en hel del fotoobjekt i staden och att bara strosa omkring själv  på morhonkvisten var ljuvligt.



En och annan växt passerade jag också på min promenad, fotade dock inte så många. Sugen på frukt blir man när de är då läckra som persikorna nedan.





Till sist bron med skylten som säger att det är förbjudet att knyta fast båten i bron 😂😂😂


6 kommentarer:

  1. Vilka vackra foton du tagit! Omis gillar jag verkligen! Det jag gillar med campingen är att den ligger på lagom promenadavstånd från stan, det är smidigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, håller med och att den var hyffsad billig 😉

      Radera
  2. Vilka otroligt vackra bilder ni bjuder på. Verkar vara en väldigt mysig liten stad.

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag längtar tillbaka när jag ser dina bilder😄 Jättefint ser ni ut att ha det👍

    SvaraRadera

Jag blir glad om du tar dig tid att skriva en kommentar!